U cuncettu di vetru isolatu à u vacuum vene da a cunfigurazione cù i stessi principii cum'è a fiasca Dewar.
U vacuum elimina u trasferimentu di calore trà e duie lastre di vetru per via di a conduzione è a cunvezione gassosa, è una o duie lastre di vetru trasparenti interne cù rivestimenti à bassa emittanza riducenu u trasferimentu di calore radiativu à un livellu bassu.U primu VIG di u mondu hè statu innovatu in u 1993 à l'Università di Sydney, in Australia.VIG ottene un isolamentu termicu più altu ch'è i vetri isolanti cunvinziunali (Unità IG).
I principali benefici di VIG
1) Isolamentu termicu
U spaziu di u vacuum riduce significativamente a conduzione è a cunvezione, è u rivestimentu low-E riduce a radiazione. Solu una lastra di vetru low-E permette più luce naturale in l'edifiziu. A temperatura di i vetri VIG versu l'internu hè vicina à a temperatura ambiente, chì hè più cunfurtevule.
2) Isolamentu acusticu
U sonu ùn pò esse trasmessu in u vacuum. I vetri VIG anu migliuratu significativamente e prestazioni di attenuazione acustica di e finestre è di e facciate. VIG pò riduce megliu i rumori di media è bassa frequenza, cum'è u trafficu stradale è u rumore di a vita.
3) Più ligeru è più finu
VIG hè assai più finu chè l'unità IG cù spaziu d'aria invece di un spaziu di vuoto di 0,1-0,2 mm. Quandu hè applicata à un edifiziu, a finestra cù VIG hè assai più fina è più ligera chè quella cù l'unità IG. VIG hè più faciule è più efficiente chè u triplu vetru per riduce u fattore U di a finestra, in particulare per e case passive è l'edificii à energia zero. Per a ristrutturazione di l'edificii è a sustituzione di u vetru, u VIG più finu hè preferitu da i pruprietarii di vechji edifici, postu chì hà prestazioni più elevate, risparmiu energeticu è durabilità.
4) Vita più longa
A vita teorica di u nostru VIG hè di 50 anni, è a vita prevista pò ghjunghje à 30 anni, avvicinendu si à a vita di i materiali di i telai di porte, finestre è muri di cortina.