L'applicazione diVetru à prufilu in UIn u Padiglione di u Cile à l'Esposizione Universale di Shanghai ùn era micca solu una scelta di materiale, ma un linguaghju di cuncepimentu fundamentale chì s'allineava strettamente cù u tema di u padiglione "Cità di e Cunnessione", a so filusufia ambientale è i bisogni funziunali. Stu cuncettu d'applicazione pò esse suddivisu in quattru dimensioni - risonanza tematica, pratica sustenibile, integrazione funziunale è espressione estetica - ottenendu un altu gradu d'unità trà e caratteristiche di u materiale è i valori fundamentali di u padiglione.
I. Cuncettu Core: Ripiglià u Tema di a "Cità di e Cunnessione" cù "Ligami Traslucidi"
U tema principale di u Padiglione di u Chile era "Cità di e Cunnessione", chì avia cum'è scopu di esplorà l'essenza di a "cunnessione" in e cità - a simbiosi trà e persone, trà l'omu è a natura, è trà a cultura è a tecnulugia. A pruprietà traslucida (permeabile à a luce ma micca trasparente) di u vetru à prufilu in U hà servitu cum'è una incarnazione tangibile di stu tema:
«Sensu di cunnessione» attraversu a luce è l'ombra: Ancu s'è u vetru in forma di U funzionava cum'è una struttura di recinzione, permetteva à a luce naturale di penetrà in l'esternu di l'edifiziu, creendu una mistura fluida di luce è ombra à l'internu è à l'esternu. Durante u ghjornu, a luce di u sole passava per u vetru, prughjettendu mudelli di luce morbidi è dinamici nantu à i pavimenti è i muri di a sala d'esposizione, simulendu i cambiamenti di luce in u longu è strettu territoriu di u Cile (chì include ghiacciai è altipiani) è simbulizendu a «cunnessione trà a natura è a cità». Di notte, e luci interne si diffondevanu versu l'esternu attraversu u vetru, trasformendu u padiglione in un «corpu luminosu trasparente» in u campus di l'Expo Mundiale, chì rapprisentava u «ligame emotivu chì rompe e barriere è permette à e persone di «vede si» l'una l'altra».
«Sensu di leggerezza» in visione: I muri tradiziunali tendenu à creà un sensu di chusura in u spaziu, mentre chì a traslucenza di u vetru in forma di U hà indebulitu u «sensu di cunfine» di l'edifiziu. Visivamente, u padiglione s'assumigliava à un «cuntinidore apertu», riecheggiendu u spiritu di «apertura è cunnessione» difesu da u tema di a «Cità di e Cunnessione», piuttostu chè un spaziu espositivu chjusu.
II. Filosofia Ambientale: Praticà un Design Sustenibile "Riciclabile è à Bassa Energia"
U Padiglione di u Chile hè statu unu di i mudelli di "architettura sustenibile" à l'Esposizione Universale di Shanghai, è l'applicazione di u vetru à prufilu in U hè stata una implementazione chjave di a so filusufia ambientale, riflessa principalmente in dui aspetti:
Riciclabilità di i materiali: U vetru in forma di U utilizatu in u padiglione cuntene 65%-70% di vetru di scarto riciclatu, riducendu significativamente u cunsumu d'energia è l'emissioni di carbone durante a pruduzzione di vetru vergine. Intantu, u vetru in forma di U hà aduttatu un metudu d'installazione mudulare, chì currisponde pienamente à u principiu di cuncepimentu di u padiglione di "smontaggio è riciclaggio cumpleti eccettu per a fundazione". Dopu à l'Esposizione Mundiale, questu vetru puderia esse cumpletamente smuntatu, riprocessatu o riutilizatu in altri prughjetti di custruzzione, evitendu u sprecu di materiale dopu a demolizione di i padiglioni tradiziunali è realizendu veramente u "ciclu di u ciclu di vita di l'edifiziu".
Adattazione à e funzioni à bassa energia: A "permeabilità à a luce" diVetru à prufilu in Uhà rimpiazzatu direttamente u bisognu di illuminazione artificiale in a sala di mostra durante u ghjornu, riducendu u cunsumu d'elettricità. Inoltre, a so struttura cava (a sezione trasversale di u prufilu in U forma un stratu d'aria naturale) avia una certa prestazione d'isolamentu termicu, chì puderia riduce u caricu nantu à u sistema di climatizazione di u padiglione è indirettamente ottene "cunservazione di l'energia è riduzione di u carbone". Questu era coerente cù l'immagine di u Cile cum'è un "paese cù una forte cuscenza di a prutezzione ecologica" è hà ancu rispostu à a difesa generale di "l'Esposizione Mundiale à basse emissioni di carbone" à l'Esposizione Mundiale di Shanghai.
III. Cuncettu Funziunale: Equilibriu trà i "Bisogni d'Illuminazione" è a "Prutezzione di a Privacy"
Cum'è spaziu d'esposizione publica, u padiglione avia bisognu di risponde simultaneamente à e esigenze cunflittuali di "permette à i visitatori di vede chjaramente e mostre" è "impedisce di sbircià eccessivamente e mostre interne da fora". E caratteristiche di u vetru à prufilu in U anu risoltu perfettamente questu puntu dulurosu:
Permeabilità à a luce chì assicura l'esperienza di mostra: L'alta trasmittanza di a luce di u vetru à prufilu in U (assai più alta di quella di u vetru smerigliatu ordinariu) hà permessu à a luce naturale di entre uniformemente in a sala di mostra, evitendu riflessioni indotte da l'abbagliamentu nantu à e mostre o a fatica visuale per i visitatori. Questu era particularmente adattatu per i bisogni di visualizazione di l'"installazioni multimediali dinamiche" di u padiglione (cum'è u schermu interattivu "Chile Wall" è l'imagine in u spaziu di a cupola gigante), rendendu u cuntenutu digitale più chjaramente presentatu.
Mancanza di trasparenza chì prutege a privacy spaziale: A struttura di a superficia è a struttura trasversale di u vetru à prufilu in U (chì cambia u percorsu di rifrazione di a luce) li anu datu l'effettu di "permeabile à a luce ma micca trasparente". Da fora, solu u contornu di a luce è di l'ombra in u padiglione pudia esse vistu, è ùn si pudianu osservà dettagli chjari di l'internu. Questu ùn solu hà prutettu a logica espositiva in a sala da l'interferenze esterne, ma hà ancu permessu à i visitatori di avè una sperienza di visualizazione più focalizzata in l'internu, evitendu u disagiu di "esse osservati da fora".
IV. Cuncettu Esteticu: Trasmissione di e Caratteristiche Geugrafiche è Culturali di u Cile per mezu di u "Linguaggiu Materiale"
A forma è u metudu d'installazione di u vetru in U cuntenenu ancu implicitamente metafore per e caratteristiche culturali è geografiche naziunali di u Cile:
Facendu eco à a "geografia longa è stretta" di u Cile: u territoriu di u Cile si stende in una forma longa è stretta da u nordu à u sudu (chì copre 38 latitudini). U vetru à prufilu in U hè statu cuncipitu in una "disposizione modulare à strisce lunghe" è pusatu continuamente longu l'esternu ondulatu di u padiglione. Visivamente, questu hà simulatu a "costa è e catene muntose chì si stendenu" di u contornu geograficu di u Cile, trasformendu u materiale stessu in un "portatore di simbuli naziunali".
Creà un temperamentu architettonicu "ligeru è fluidu": In paragone cù a petra è u béton, u vetru in U hè ligeru. Quandu hè cumminatu cù a struttura in acciaio di u padiglione, tuttu l'edifiziu si hè staccatu da a "pesantezza" di i padiglioni tradiziunali è hà presentatu un aspettu trasparente è agile cum'è una "tazza di cristallu". Questu ùn solu currisponde à l'immagine naturale pura di u Cile di "ghiacciai, altipiani è oceani abbundanti", ma hà ancu permessu à u padiglione di furmà un puntu di memoria visuale unicu trà i numerosi padiglioni di l'Esposizione Universale di Shanghai.
Cunclusione: U vetru à prufilu in U cum'è u "Mezzu principale per a materializazione di cuncetti"
L'applicazione di u vetru à prufilu in U in u Padiglione di u Cile ùn era micca una semplice accumulazione di materiali, ma piuttostu una trasfurmazione di u materiale in un "strumentu per l'espressione di u tema, un purtatore di a filusufia ambientale è una suluzione à i bisogni funziunali". Da u simbulu spirituale di a "cunnessione" à l'azione pratica di a "sustenibilità", è dopu à l'adattazione funziunale di "l'ottimisazione di l'esperienza", u vetru à prufilu in U hè diventatu infine u "filu centrale" chì hà culligatu tutti l'ubbiettivi di cuncepimentu di u padiglione. Hà ancu permessu à l'immagine "umanistica è ecologica" di u Padiglione di u Cile di esse percepita da i visitatori attraversu un linguaghju materiale concretu.
Data di publicazione: 26 di settembre di u 2025